مجله تخصصی

ایمپلنت دندان

در این مجله هر آنچه شما به عنوان متخصص, رزیدنت, پزشک نیاز دارید در خصوص ایمپلنت دندان بدانید وجود دارد.

توصیه ما برای شما

چگونه بر ترس از دندانپزشک غلبه کنیم؟

یکی از بزرگترین ترس هایی که بسیاری از افراد در مراجعه به دندان پزشک دارند، ترس از درد است.

با این حال، واقعیت این است که نگرانی های شما بسیار طبیعی است و ما در اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم که بتوانید به ترس خود غلبه کنید و از دندانپزشک نترسید.

اولین قدم در غلبه بر ترس از دندانپزشک، برقراری ارتباط صحیح با دندانپزشک است. با مشاوره با دندانپزشک و بررسی نگرانی های خود، او می تواند به شما توضیح دهد که درمان شما چگونه انجام می شود و چه روش های درمانی برای به حداقل رساندن درد و ترس شما در دسترس است

بهترین راه برای غلبه بر ترس از دندان پزشک، اطلاعات کافی در مورد فرآیند درمانی شما است

با خواندن و یادگیری درباره مراحل درمان و روش های کاهش درد، شما می توانید خود را برای مراجعه به دندانپزشک آماده کنید.

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که دندانپزشک شما حرفه ای است و در جریان تمامی ابزارها و روش های کاهش درد قرار دارد. بنابراین، بهترین راه برای غلبه بر ترس از دندانپزشک، به او اعتماد کردن و همکاری با او برای داشتن یک لبخند سالم و زیباست.

30 تیر 1402

دلایل شکست ایمپلنت و عوامل موثر در ماندگاری و عمر ایمپلنت

گاهی به دلایل مختلف ممکن است ایمپلنت شکست خورد و یا به عبارتی درمان ایمپلنت با شکست روبه رو شود. زمانی که یک ایمپلنت شکست خورده محسوب می شود، می تواند باعث از دست رفتن بیش از یک میلی متر از استخوان فک شود.  هم چنین وقتی آن را از سرجای خود حرکت بدهیم، از جای خود بیفتد.
25 تیر 1402

معرفی جامع قالب گیری ایمپلنت، روش ها ، مراحل و نصب

قالب گیری ایمپلنت به دو روش انجام می شود که متخصص ایمپلنت باید نسبت به هر دو روش قالب گیری اگاهی لازم را داشته باشد و به بهترین شکل ممکن قالب گیری را انجام دهد وبیمار خود را درمان کند. هرکدام از این روش ها، مراحل خاص خود را دارند.
23 تیر 1402

فرق اباتمنت و هیلینگ ایمپلنت

ایمپلنت شامل سه جزء اصلی یعنی فکسچیر، اباتمنت و تاج است. البته قطعات دیگری مثل کاور اسکرو و هیلینگ ویا ترانسفر کوپینگ در درمان وساخت پروتز کاربرد دارند.
11 تیر 1402

ایمپلنت و شرایط استفاده از آن در موقعیت های مختلف

ایمپلنت یکی از مدرن ترین شرایط جایگزینی دندان های از دست رفته است که استفاده از آن شرایطی دارد.  اکنون می خواهیم به سوالاتی پاسخ دهیم که بسیاری از مراجعه کنندگان خواستار رسیدن به جواب آن ها هستند.
10 تیر 1402

ایمپلنت و بارداری

بارداری یکی از محدودیت های استفاده از ایمپلنت است.  زنان بارداری که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند تمایل دارند که هرچه زودتر جای خالی دندان های خود را پر کنند چرا که این شرایط برای آن ها ازار دهنده است اما توصیه ی دندان پزشکان به زنان باردار این است که کاشت ایمپلنت را به بعد از به دنیا آمدن فرزندشان بیاندازند چرا که کاشت ایمپلنت برای شرایط آنها مناسب نیست واین نامناسب بودن چند دلیل اصلی دارد
9 تیر 1402

مزایا و معایب جراحی زیبایی لثه

گاهی لثه و بافت های اطراف آن ممکن است ناهنجاری هایی داشته باشند حال این ناهنجاری ممکن است مادر زادی یا به دلایل مختلف به وجود آیند که در این صورت پیوند لثه انجام می شود.  اما گاهی در قسمت هایی که بافت لثه بیش از حد کافی وجود دارد  و لبخند فرد تحت تاثیر قرار داده می شود و همچنین وقتی حجم کافی از بافت لثه وجود ندارد میتوان جراحی زیبایی لثه (لیفت لثه) انجام داد.
9 تیر 1402

مزایا و عوارض جراحی پیوند لثه

یکی از روش های درمانی در علم دندان پزشکی جراحی لثه یا همان پیوند لثه است که برای رفع بیماری های لثه انجام می شود.
7 تیر 1402

انواع جراحی لثه

جراحی لثه انواع مختلفی دارد که  در صورتی که لثه ی شما به بیماری های پیشرفته مبتلا باشد، دندان پزشک با بررسی دندان های شما، یکی از این انواع جراحی ها را پیشنهاد می کند
6 تیر 1402

مراقبت های بعد از جراحی لثه

هرنوع جراحی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است تا حدی دردناک باشد، این شرایط و درد درمورد جراحی پیوند لثه هم صدق می کند اما باید بدانید که داستان های وحشتناکی که درمورد دردناک بودن جراحی پیوند لثه وجود دارد بی اساس و بی پایه اند. البته خب برخی بیماران نسبت به جراحی حساس تر هستند و درد بیشتری نسبت به بقیه احساس می کنند اما روش های متعددی برای تسکین درد بعد از جراحی و کمک ب بهبود بدن است پس به خاطر درد نباید مانع انجام درمان های لازم شد. برای دوران بعد از جراحی توصیه هایی است که اگر رعایت شود، دوران نقاهت بعد از جراحی  بدون مشکل پشت سر گذاشته می شود.
6 تیر 1402

تفاوت بریج و ایمپلنت،  کدام یک بهتر است؟

گزینه های جایگزینی برای دندان های از دست رفته وجود دارد.گزینه هایی مانند بریج و ایمپلنت. کشیدن دندان ویا عفونت آن موجب عفونت می شود و برعکس جایگزین کردن دندان امکان سلامت دهان و دندان را فراهم میکند.
5 تیر 1402

هیلینگ ایمپلنت چیست؟ همه چیز درباره کاربرد ها و چالش های آن

سیلندر های فلزی گنبدی شکلی که در بالای لثه قرار می گیرند را هیلینگ ایمپلنت می گویند. هیلینگ ایمپلنت از آلیاژهای تیتانیوم و خود تیتانیوم ساخته شده اند(بخاطر اینکه سازگاری بیشتری با بدن دارد و آلرژی کمی را ایجاد می کند)   که این قطعات ارتفاع 2 الی10 میلی متر دارند.
4 تیر 1402

اجزای ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی یکی از روش های جایگزینی برای دندان های از دست رفته است که جایگزین دائمی و طبیعی است. از ایمپلنت در کنار بریج هم می توان استفاده کرد. امروزه ایمپلنت دندانی چندین دهه است که مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد برای همین یک سوال ذهن هر مراجعه کننده ای را مشغول می کند که  ایمپلنت چطور  می تواند مانند یک دندان طبیعی عمل کند، برای دست یافتن به پاسخ این سوال بهتر است که با اجزای ایمپلنت آشنا شویم.
4 تیر 1402

قیمت ایمپلنت دندان و عوامل تاثیر گذار بر آن

برای جایگزین دندان یا دندان ها ی از دست رفته گزینه های متعددی وجود دارد  که ایمپلنت دندانی و دندان مصنوعی رایج ترین آن ها است. بسیاری از مراجعه کنندگان برای ایمپلنت به خاطر هزینه های این روش درمانی دچار تردید می شوند البته توجه داشته باشید که ایمپلنت یک روش قابل تنظیم است و هزینه ها ی کلی یک بیمار نسبت به بیمار دیگر می تواند متفاوت باشد بنابراین جای نگرانی نیست
1 تیر 1402

انواع پیوند استخوان  پیش از کاشت ایمپلنت

پیوند استخوان پیش از کاشت ایمپلنت تعدادی هستند که در این محتوا آنها را معرفی میکنیم  و همچنین بررسی می کنیم  که کدام یک برای انجام ایمپلنت بهتر ومناسب تر است
31 خرداد 1402

پیوند استخوان برای انجام ایمپلنت

همانطور که می دانیم ایمپلنت دندانی یکی از روش های جایگزینی برای دندان های از دست رفته است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته.  بسیاری از ما با ایمپلنت آشنایی داریم اما ممکن ایت ندانیم برای انجام ایمپلنت چه کارهایی باید کرد و یا اینکه برای انجام ایمپلنت به پیوند استخوان نیاز است.